browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Mindelo, Monday 07 May 2018

Posted by on 22 juni 2018

In Baia da Tarrafal op Sao Nicolao hebben we ook weer een week gelegen. We lagen best wel open naar de Oceaan en prezen ons gelukkig dat de wind niet draaide maar dat doet deze ook bijna nooit. Wel was er altijd een swell aanwezig waardoor we toch lagen te rollen. We zijn ook menige avond uit onze slaap gehouden door de muziek. Op donderdag waren we aangekomen en bleven aan boord, we zagen vanaf een afstandje dat er vrijdagochtend een tent werd opgebouwd op het strand ,tevens werd het strand opgeruimd wat een goede zaak is natuurlijk. Kort daarna begon de muziek en bleef tot diep in de nacht. Die vrijdag zijn we gaan inklaren en hebben het dorpje even verkend en wat inkopen gedaan. Zaterdag hebben we op de plaatselijke vismarkt lekkere vis gekocht en heeft Asha heerlijk gekookt. S’Avonds zijn we nog naar een live band gaan luisteren in het visserijmuseum maar dat viel tegen. Die nacht was het ook weer feest op het strand en lagen dus nog lang wakker. Zondag zijn we naar Ribeira Brava, de hoofdstad gereden achterin een pickup. De route was steil omhoog dus hadden we het al snel koud. Ik was mijn sweater vergeten wat natuurlijk niet zo handig was maar dit had ik dan ook niet verwacht. Onderweg waren de bergen en diepe dalen wel mooi om te zien maar we hielden ons goed vast want zaten achterin de pickup en Rob en ik vertrouwden de laadklep niet zo. In Ribeira Brava aangekomen zijn we wat gaan rondwandelen maar het kon ons niet bekoren, het was maar een dooie boel. Er liep een man met ons mee die wel de weg wist maar uiteindelijk hebben we de route die we al hadden gelopen opnieuw gedaan tot we er genoeg van hadden en zin hadden in een biertje, daar hadden we hem niet bij nodig dus hem vriendelijk bedankt en in een zijweggetje een klein winkeltje gevonden waar ze bier verkochten. Hier even in het zonnetje gezeten en toen we eigenlijk richting taxi liepen op de weg terug zagen we een leuk restaurantje met terras waar live muziek werd gemaakt. Hilde kon het niet laten en eventjes later was Hilde de leader of the band!! Een afspraak was snel gemaakt met een taxibusje die ons terug zou brengen, met dank aan de kroegbaas, en met een uur vertraging gingen we weer terug naar Tarrafal. Daar hebben we op een lokaal terras nog even gegeten en zijn nog een keer naar de live band in het visserijmuseum gaan kijken maar het was niet ons genre dus  zijn toen vroeg naar de boot gegaan alwaar we bij ons aan boord nog een afzakkertje hebben genomen. Die zondagavond was de muziek op het strand vroeg afgelopen en we dachten dat we het gehad hadden maar wat schetst onze verbazing als het maandag gewoon weer begint en ditmaal hadden ze de klok rond gedraaid want s’ochtends was er nog steeds muziek, ws een muziekmarathon en veel mensen hadden we ook niet in de tent gezien maar wat een kolereherrie de hele nacht. Ook dinsdag nog muziek en toen zijn we er zelf ook maar even bij gaan zitten. Die avond stopte de muziek gelukkig en de volgende dag werd de tent opgeruimd. Blij toe want dat trekt men niet. We zijn blijven liggen tot vrijdagochtend 07:00 uur en toen ging het anker eruit. Het leek ons de beste dag vwb de weersverwachting maar eenmaal voorbij de westpunt van het eiland begon het weer 30 knopen te waaien en dat is zo gebleven tot aan Mindelo. Wel goed voor de snelheid want waren om 15:00 uur ten anker in Mindelo. Onderweg nog gevist met een gekochte lure van een visser maar die is verdwenen toen ik beet had. Ws was de vis te groot en mijn lijn te zwak, toch maar op zoek naar zwaardere lijn met die mooie geelvin tonijnen hier. Kort daarvoor was de lijn van SB hengel met mijn zelfgemaakte lure van een tube tandpasta in de windgenerator beland en die stond stil terwijl het 30 knopen waaide. Het restant lijn zat in de molen en heb met de pikhaak deze naar beneden weten te krijgen en de lure kunnen redden. Ook de Happy Hour had beet maar die had los gelaten. Maar al met al geen vis terwijl we er zo op hadden gehoopt sashimi te kunnen eten bij aankomst.

In Mindelo dus het anker laten vallen terwijl het weer 30 knopen waaide. Maar het schijnt hier altijd zo hard te waaien omdat het van de berg afrolt. Een uur later arriveerde de Happy Hour en we besloten om eerst maar een nachtje aan boord te blijven vooraleer we gaan inklaren e de boel verkennen.

Ps, de lekkage achteruit van de buitendouche is weer verholpen door een andere koppeling te monteren.