browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Thursday 26 September 2018

Posted by on 19 oktober 2018

Er was slecht weer onderweg en er werd zelfs windkracht 11  voorspelt in het Kanaal. De Jackup Barge moest naar een veilige plaats versleept worden en wilde mij natuurlijk standby houden. Maar ik heb de Bargemaster duidelijk gemaakt dat dat geen omstandigheden zijn om voor anker te liggen en dat ik in de getijde-haven standby ga liggen. Hier wilde de haven echter niet aan meewerken, we moesten al elke keer door een brug en getijdedeur in een bassin gaan liggen waar we gedurende het getij vast lagen. De deur ging alleen bij hoog water open. Na een getouwtrek tussen autoriteiten kregen wij geen toestemming en hebben het slechte weer in het bassin gelegen. De Jackup was even aan zijn lot overgelaten en bij emergency zou er een helicopter worden ingezet. Gelukkig viel het weer achteraf mee.  Na de Jackup Barge elke 2 tot 3 dagen versleept te hebben en bevoorraad te hebben van proviand, water en brandstof zat mijn werk in Frankrijk er bijna op. De drie weken waren voorbij gevlogen. Er stond een mailtje voor me klaar dat ik terug zou vliegen naar Suriname, maar hoor eens even, dat was niet de bedoeling! Ik zou toch ook nog naar Duitsland voor drie weken en wilde daarna ook nog even naar Nederland om de familie op te zeken en ik had ook nog een pakket in de vorm van de watergenerator mee te nemen. Mailtje terug geschreven dat ze een fout maakten maar kreeg al snel de bevestiging dat Duitsland niet meer doorging omdat de Kapitein aldaar niet afgelost wilde worden. Toch maar even geopperd dat ik dan toch wel via Nederland wilde vliegen met een verblijf in Nederland van ong. een week. Hierin werd mee gegaan en zo kon ik op de aflos-dag met de trein naar Parijs reizen om daar na een nachtje hotel op het vliegtuig te kunnen stappen. Een taxi was snel geregeld via de Agent om naar het station gebracht te worden. Echter, de taxi was niet op tijd. Toch maar vast de koffers klaar gezet en naar buiten gebracht maar nog niet op de kade. Ik dacht het wordt al later dus laat ik maar vast afscheid nemen van de jongens. Hier werd me nog eens gezegd dat ze het erg fijn hadden gehad met mij en dat ze hoopten dat ik nog eens terug zou komen. Dat is altijd fijn om te horen natuurlijk en gelukkig, daar was de taxi ook al. De jongens hielpen me de koffers naar boven te sjouwen, het was laag water, en boven aangekomen nog één handdruk. Ik draai me om naar de taxi en weg is ie….. ! Potverdomme, het zal toch niet waar wezen. Een nieuwe taxi bestellen had geen zin, dan zou ik de trein missen dus maar te voet met de koffers dwars door de stad naar het treinstation. Daar aangekomen waren er maar 3 mensen voor mij bij het loket dus zou snel geholpen worden. Vergissing want bij 1 loket stonden ze gezellig te keuvelen en het heeft zeker een kwartier geduurd voordat de man klaar was. De 2 vrouwen voor me hadden ook alle tijd en eindelijk was ik dan aan de beurt. Ik was zo klaar en had nog net genoeg tijd om in de trein te stappen die kort erna vertrok. Gelukkig had ik genoeg speling ingebouwd. In Rouen weer overgestapt in de volgende trein en na 2 uurtjes was ik in Parijs. Daar weer zoeken naar de juiste metro om verder te reizen en via het gangenstelsel eindelijk het perron gevonden waar ik verder kon reizen. Na alweer een overstap was ik dan na 3 uur eindelijk op Charles de Gaulle waar ik een taxistandplaats zocht om naar het hotel gebracht te worden.Ik wil instappen bij de voorste taxi en de man vraagt waar ik naartoe wil. Ik zeg IBIS hotel en hij vraagt welke, ik zeg nog IBIS Roissy en hij zegt roept wat naar zijn collega’s. Die knikken nee en hij zegt beslist dat hij me niet gaat brengen. Ik kon met de metro zegt hij. Het was te dichtbij en hij wilde wel wat verdienen, dus ik weer met mijn 2 koffers naar de metro. Het lijkt wel off die taxichauffeurs geen geld willen verdienen in Frankrijk. Dit was nu al mijn vierde slechte ervaring met taxies aldaar. Ik dus weer in de metro, hij had me wel verteld welke borden ik moest volgen, en stapte uit bij de IBIS. Bij de receptie aangekomen verteld de dame me dat ik niet de juiste IBIS heb en zegt dat ik de zwarte shuttlebus moet nemen een metrostation verder. Dus ik weer in de metro en stap uit bij de shuttlebussen. Hier blijkt dat ik niet de zwarte bus maar de blauwe bus moet hebben. Na weer 20 min gewacht te hebben komt deze eindelijk aanrijden en hop, daar gaan we, eerst nog langs een paar IBIS hotels en plots zie ik dezelfde taxi-standplaats weer waar de bus ook stopt, Ik had dus beter daar op kunnen stappen, grrr. Het geduld raakte wel op zo. Na nog een kwartiertje rijden met de bus waarbij we weer IBIS hotels passeerden en ik steeds meer begon te twijfelen kwamen we dan eindelijk aan in het juiste IBIS hotel. Snel ingecheckt en een biertje genomen, even op de menu-kaart gekeken maar je kon alleen snacks bestellen. Dan maar een restaurant in de buurt gezocht en gevonden. Na terugkomst in het hotel gevraagd hoelaat het ontbijt geserveerd zou worden en dat bleek om 6 uur te zijn. Na een korte nachtrust stond ik om 06 uur beneden maar de ontbijtzaal was donker dus vraag de receptionist of ik kon plaatsnemen. Zegt de man doodleuk dat het ontbijt pas om half 7 is. Alles stond wel klaar dus ik vraag of ik dan even een broodje mocht pakken en de receptionist loopt even naar de kok en die laat weten dat er voor half 7 niets gepakt mag worden.  Ik maar weer eerst naar boven om de koffers op te halen en bij terugkomst vraag ik hem dan of ik een banaan mag van de fruitschaal. Er was ook al betaald voor het ontbijt maar zelfs dat werd niet toegestaan! Mijn geduld raakte op en zeg nog van lekkere communicatie zo en dat het een slechte service is voor een airporthotel waar de gasten toch vroeg moeten vliegen. Toen heeft hij stiekum, zodat de kok het niet zag een croissant voor me gepakt en een banaan en wilde ook nog koffie inschenken maar de bus stond inmiddels ook al klaar dus heb die maar geweigerd.

Aangekomen op de airport ingecheckt en kon ik eindelijk dat Frankrijk verlaten. Het zal wel nooit mijn land worden!